"P.AR.T.E.R.R.E. – Performing ARts as a Tool for KnowlEdge of the Europen aRtistic and cultural hEritage" "Sanatın Bilgi Aracı Olarak Kullanılması"

16.12.2022 417

Bu  proje, görsel düşünme stratejileri (VTS) yöntemi yoluyla kültürel mirasın çok disipliner bir öğrenme aracı olarak bu proje kapsamında kullanılmasına izin veren bir uygulama önermiştir. VTS öğrenciye odaklanır, onu öğrenme sürecinin merkezine yerleştirir. Öğrenciler, bilgi ve deneyimleri yoluyla bir sanat eserinin temsil ettiği görüntünün anlamını oluşturarak, öğrenmeyi hedefleyen genç ortaklarıyla işbirliği yapar. Bu nedenle yapılandırmacı kuramın skolastik alanlarda uygulanmasına ilişkin ihtiyaçları etkileyen bir yöntemdir.

 Ayrıca projemiz  AvrupaKültür Mirası , Görsel Düşünme Stratejileri ve Müzik, Resim, Dans, Fotoğraf gibi her türlü sanatsal yöntemlere ilgi duymakta ve teknik olarak kullanmaktadır.

PARTERRE 2020-2022 yıllarında faaliyet göstermiş olup; İtalya, İspanya, Bulgaristan ve Türkiye'nin ortaklığından oluşan uluslararası bir Projedir.

Projemizin her hareketliliğine 2 öğretmen ve 6 öğretmen katılmış olup; Okulumuzdan toplamda 18 öğrenci uluslararası hareketlilikte bulunmuş ve proje geneli 96 öğrenci etkileşimde bulunmuştur.

Projemizin başlangıç tarihi 2020 olmasına rağmen covid-19 tedbirleri kapsamında uluslar arası hareketlilikler gerçekleşemiştir. İlk hareketliliğimiz 25-29 Ekim 2021 tarihleri arasında koordinatör ülke olan İtalya 'da gerçekleşmiştir. Bu tarihler arasında İtalya'nın Potenza kentine personel hareketliliği gerçekleşmiş ve proje ile ilgili önemli kararlar alınmış ve planlamalar  yapılmıştır.